نشست نقدوبررسي مستند «مهار نشده» با حضور نادر طالب زاده مستند ساز، حسن عابديني كارشناس، حسن حسن پور تهيه كننده و مصطفي رضواني كارگردان اين أثر در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.
حسن پور تهيه كننده اين مستند گفت: ايده ساخت اين أثر از آبان گذشته شكل گرفت و ما مي خواستيم از سياه نمايي به يك اميد برسيم كه محورهاي گسترده اي بر سر راه ما وجود داشت. درنهايت به پرونده هسته اي ايران رسيديم، زيرا از طريق عنوان پرونده هسته اي به عنوان ورودي بحث مي توانستيم مخاطبان را جذب كنيم.
وي ادامه داد:مستند مهار نشده به روز است، زيرا حوادث اخيرلندن و ورود كاروان آسيايي غزه در ايران نيز در آن ديده مي شود.
تهيه كننده مستند مهار نشده تصريح كرد: سوژه اين مستند قدرت هسته اي ايران نيست، بلكه قدرت نرم جمهوري اسلامي است كه به بهانه آن به سراغ پرونده هسته اي نيز رفته ايم.
وي در ادامه افزود: اين مستند به زبان انگليسي ساخته شده كه روايت گر يك دانشجوي پاكستاني است كه در ايران تحصيل مي كند و پس از ترور شخصيت هاي علمي انرژي اتمي ايران به جست وجوي پاسخ به اين سوال مي رود كه چرا اين شخصيت ها ترور مي شوند و غرب با كمال صراحت اعلام مي كند كه از طريق آنها انجام شده است.
به گزارش فارس،مصطفي رضواني كارگردان اين اثر نيز گفت: در سال 88 در جلسه اي كه مقام معظم رهبري با نخبگان داشتند يكي از دانشجويان دانشگاه شريف اعتراض كرده و گفت: چرا صدا و سيما اخبار را سانسور مي كند؟ پس از آن حضرت آقا فرمودند: من هم به اين موضوع معتقدم و بيشتر از همه به اين مطلب منتقدم كه چرا صدا و سيما نمي تواند پيشرفت هاي ايران را به درستي انتقال دهد. از آنجا بود كه ما به فكر توليد اين مستند افتاديم تا بتوانيم بحث قدرت نرم انقلاب اسلامي را به نمايش بگذاريم.
وي در ادامه افزود: بحث انرژي هسته اي مدخلي براي ورود به اين مستند است، زيرا انرژي هسته اي هميشه با بحث هاي متفاوتي همراه بوده است.
كارگردان مستند مهارنشده گفت: اهميت اين مستند به موضوع آن است، مي خواستيم مهم بودن كشورمان را به همه اثبات كنيم. افرادي از كشورهاي آمريكا، عراق، پاكستان وفرانسه كه در مستند ما حضور دارند سربازاني هستند كه حاضرند براي ايران جنگ كنند.
در ادامه اين نشست نادر طالب زاده گفت: يكي از مشكلاتي كه ما در 30 سال گذشته داشته ايم عدم تربيت نيروهاي حزب اللهي و انقلابي بوده است و مديران ما هيچ وقت نخواسته اند كه اين كمبود نيرو را جبران كنند.
وي افزود: اوايل انقلاب بود كه من در سال هاي آخر فوق ليسانس در خارج از كشور مشغول به تحصيل بودم و پس از توهين غربي ها به ايران درس خود را نيمه رها كرده و براي فيلم سازي و مستندسازي به ايران برگشتم، بايد از همان سال هاي ابتدايي به آموزش بچه هاي مذهبي مي پرداختيم تا بتوانيم هنرمنداني را كه فيلم سازي بلد باشند، پرورش دهيم.
طالب زاده گفت: پس از آن كه از صداوسيما و يا دولت هاي مختلف نااميد شديم به سمت آموزش نيروهاي حزب اللهي برآمديم و خوشحالم كه عده اي از هنرجويانم توانستند مستندي اين چنين قوي را توليد كنند.
وي درباره اهميت پاك بودن هنرمندان گفت: معتقدم هنرمنداني كه براي خدا كار مي كنند بايد همه كارهايشان طيب و پاك باشد، زيرا اين مطالب در ارائه سخن شان تاثير گذار خواهد بود.
طالب زاده درباره مسئله روز حزب الله و انقلاب گفت: غرب هنوز هم در حال تهديد عليه ايران است، به همين دليل يكي از مسائل روز حزب الله و انقلاب مبارزه نرم عليه رسانه هاي بي منطق و شرور غرب است.
وي درباره هنرهايي كه همگام با جنگ نرم پيش مي روند گفت: هنرهايي كه درباره جنگ نرم هستند را بايد حمايت كنيم و بايد مستندهايي اين چنين را از طريق تلويزيون، فضاي مجازي، شبكه هاي داخلي وخارجي نمايش دهيم.
طالب زاده درباره مشاركت با فيلمسازان مستقل خارجي گفت: ما بايد بتوانيم از توان فيلمسازان مستقل خارج از كشور كه عليه سياست هاي غرب سخن مي گويند استفاده كنيم و يا از تجربه آنان در اين زمينه بهره ببريم.
وي درادامه افزود: متاسفانه از همان سال هاي ابتدايي انقلاب حضرت امام و حضرت آقا به مسئله هجوم غربي ها از طريق رسانه ها هشدار داده بودند، اما كسي به طور جدي به آن توجهي نكرده بود. البته خدا را شكر در سال هاي اخير با توجه به ابراز نگراني مقام معظم رهبري، توجه خاصي بر اين مطلب شده است كه بچه هاي حزب اللهي و مسلمان بايد به گود بيايند و شروع به فعاليت در اين زمينه كنند.
طالب زاده گفت: وقت بازيگوشي تمام شده و بايد به طور جدي در اين زمينه ها كار كنيم، و بايد از ميوه انقلاب اسلامي كه حالا بزرگ و خوش آب و رنگ شده است با كارهايي اين چنين محافظت كنيم.
در اين نشست همچنين حسن عابديني گفت:مهم ترين موضوع هسته اي ايران تصوير سازي رسانه اي از پرونده هسته اي نزد افكار عمومي است. به همين دليل در چند سال گذشته وقتي مي خواهند از ايران و انرژي هسته اي تصويري را نشان دهند چهار تا پنج فيلم 20 ثانيه اي كه مربوط به انفجار مواد اشتعال زا، حضور خبرنگاران در يك تونل تابلوي خطر به زبان انگليسي و فارسي و پرتاب چند موشك نظامي را نمايش مي دهند. آنها با اين تصوير سعي در انحراف افكار عمومي به سوي اين مطلب دارند كه مي خواهند نشان دهند جمهوري اسلامي ايران بمب هسته اي دارد و فعاليت هسته اي اش خطرساز است.

 


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صفری

دانشمندان شوراي ملي تحقيقات آمريكا با انتشار گزارشي در خصوص وضعيت نگران كننده زباله هاي فضايي از ناسا دعوت كردند پيش از آنكه مشكل مهار ناشدني شود نسبت به حل آن كاري انجام دهد.
به گزارش مهر، زباله هاي فضايي به باقيمانده هاي موشك هاي از كار افتاده، تكه هاي فلزي و ماهواره هاي خارج از سرويس كه در فضا گسترده شده اند، گفته مي شود.
تازه ترين گزارشي كه شوراي ملي تحقيقات آمريكا به ناسا ارائه كرده است نشان مي دهد كه وضعيت اين زباله ها به مرحله بحراني رسيده و محيط فضا بيش از هميشه براي فضانوردان و فضاپيماها خطرناك شده است.
يكي از تازه ترين موارد اين خطرات در ماه ژوئن براي فضانوردان ساكن ايستگاه فضايي بين المللي اتفاق افتاد. در آن زمان، يك تكه فلزي كه با سرعت 28 هزار كيلومتر بر ساعت حركت مي كرد ايستگاه فضايي و سرنشينان آن را در معرض خطر قرار داد به طوري كه 6 فضانورد، ايستگاه فضايي را ترك كردند و ساعتها در كپسولهاي نجات ماندند.
آژانس هاي فدرال آمريكا از جمله «يكان استراتژيك» به حدود 500 هزار تكه در حد ذرات ريز و 22 هزار شيء معلق در فضا چشم دوخته است كه حداقل 10 سانتيمتر قطر دارند و در مدار اطراف زمين در حركتند.
اين در حالي است كه تعداد اين زباله ها با رشد پرتاب ماهواره ها و موشك ها توسط كشورهاي مختلف دنيا رو به افزايش است.
چهار سال قبل، چين يك آزمايش موشكي را سازماندهي كرد كه در اثر اين آزمايش يك ماهواره اي آب و هوايي منهدم و به 150 هزار تكه به اندازه يك يا چند سانتيمتر تبديل شد.
در سال 2009 نيز در آسمان سيبري، برخوردي ميان يك ماهواره غيرفعال و يك ماهواره در خدمت اتفاق افتاد و به سبب آن مقادير بالايي از تكه هاي فلزات در فضا سرگردان شدند.
«دان كسلر»، دانشمند سابق ناسا كه اكنون رئيس كميته شوراي تحقيقات ملي آمريكا را به عهده دارد اولين كسي است كه در 1978 مسئله خطر يك واكنش زنجيره اي را به سبب افزايش تعداد اجرام آسماني مصنوعي، برخورد ميان آنها و رشد زباله هاي فضايي مطرح كرد.
اكنون اين دانشمند در اين گزارش جديد تاكيد كرده كه برخورد اجرام ساخت دست بشر در فضا بسيار نگران كننده تر از هميشه شده است.
اين گزارش راه حلهاي تخصصي ارائه نمي كند اما با دلايل محكمي از ناسا دعوت مي كند پيش از آنكه دير بشود نسبت به حل اين مشكل اقدام كند.

 


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صفری

وزير راه و شهرسازي از خانه دار شدن افراد واجد شرايط در كشور تا پايان نيمه نخست سال 92 خبر داد.
به گزارش فارس از سنندج، علي نيكزاد صبح ديروز در جريان بازديد از پروژه هاي مسكن مهر سنندج، اظهار داشت: پروژه هاي موجود مسكن مهر تا پايان سال 90 به اتمام مي رسد و در سه ماهه آخر همان سال پروژه هاي 91 و 92 آغاز خواهد شد.به گفته وزير راه و شهرسازي، تصميم وزارتخانه بر اتمام پروژه هاي مسكن مهر سال هاي 91 و 92 تا پايان سال 92 است و پروژه ها را تمام شده تحويل دولت آينده مي دهيم.
نيكزاد در ادامه به وضعيت مسكن مهر كردستان اشاره كرد و از ساخت 57 هزار و 800 واحد مسكوني در قالب مسكن شهري و روستايي در سال هاي 89 و 90 در اين استان خبر داد.
وي يادآور شد: 39 هزار و 300 واحد از اين آمار در شهرهاي استان و 18 هزار واحد آن در روستاها ساخته مي شود.
علي نيكزاد صبح ديروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج، اظهار داشت: توسعه زيرساخت هاي جاده اي، ريلي و دريايي از اولويت وزارت راه و شهرسازي است و براساس اولويت ها و برنامه ريزي موثر، كارهاي خود را به پيش مي برد.
وي با اشاره به هدف گذاري وزارت راه و شهرسازي مبني بر ساخت 8 هزار و 500 كيلومتر راه آهن در كشور، تصريح كرد: براي ايجاد اين ميزان خط آهن، اعتباري افزون بر دو هزار ميليارد تومان نياز است.
نيكزاد خاطر نشان كرد: اعتبارات دولت در قانون بودجه كم است و ما هم به همين ميزان براي پروژه ها اعتبار اختصاص داده ايم.

 

 


هيئت وزيران با اتصال 60هزار مدرسه به اينترنت، اختصاص 2 ميليارد تومان بودجه به هر استان براي هوشمندسازي مدارس و جذب 25 هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگيان موافقت كرد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به مصوبه هيئت دولت مبني بر اتصال 60 هزار مدرسه به اينترنت توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس اين مصوبه مقرر شد در هر استان علاوه بر آموزش و پرورش تمام دستگاه هاي اجرايي كه مشمول ماده 5 قانون خدمات كشوري هستند يك مدرسه را هوشمند كنند.
وزير آموزش و پرورش از اختصاص دو ميليارد تومان بودجه به هر استان براي هوشمندسازي خبر داد و افزود: روز گذشته در هيئت دولت مصوب شد 25 هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگيان مي شوند كه از اين طريق رشته هاي مورد نياز آموزش و پرورش تأمين خواهد شد.
وي كه در اولين گردهمايي سراسري معاونان پژوهش و رئيسان گروه هاي بررسي محتواي آموزشي و پرورشي سخن مي گفت با تأكيد بر استمرار تعليم و تربيت و شناخت تفاوت هاي آموزشي دانش آموزان يادآور شد: امروز جامعه به سمت رشد و پيشرفت تكنولوژي و علوم نوين در حركت است كه البته به موازات اين پيشرفت، گرفتاري ها و معضلات اجتماعي نيز افزايش مي يابد، لذا مجتمع هاي آموزشي و پرورشي بايد با شناخت بيشتر دانش آموزان بتوانند مشكلات آنها را مرتفع كنند.
وي با اعلام اينكه در سند تحول، مدارس تحت عنوان مجتمع ناميده شده اند، گفت: مجتمع ها داراي يك مدير تحت عنوان مدير مجتمع هستند كه كارهاي مشترك سه حوزه را انجام مي دهد.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صفری

«هر كس امام زمان خويش را شناخت همانند كسي است كه در خيمه قائم(عج) باشد.»
حضور پربركت امام خامنه اي «مدظله العالي» در خطه پهلوان پرور و سربلند زاگرس، دردهاي سال هاي دور و دراز فراق را التيام بخشيد و مردم باز هم براي هميشه موقعيت شناسي و امام شناسي خود را به رخ دنيا كشيدند و ميداندار عرصه هاي شكوهمند و غرورآفرين ديداري شدند كه بيانگر بلوغ تفكرات ولايي در بن مايه هاي روحي عقلاني بود.
آنچه امروز از مرور اين اتفاق ميمون و وصف ناشدني بيش از هر چيز چشم دل ما را مي نوازد حضور پررنگ و با بصيرت مردم ولايتمدار است كه ديباچه كلام براي ثبت آن كم آورده است. آنچه اين جذبه را در دل مردم رقم زده است تنها در صداقت، رأفت و عدالتي خلاصه مي شود كه مثابه آن را نمي توان به سادگي يافت.
ايمان، تعهد، اخلاص و اخلاقي كه در مشي دموكراسي امروزه مورد تغافل قرار گرفته در جوهر ذاتي انساني خلاصه شده است كه پرچمدار هدايت مسلمانان است و افتخاري از اين متعالي تر براي ما ايرانيان پيش نخواهد آمد كه پرچمدار تفكر اسلام در قرن معاصر باشند و هدايت و رهبري امام و ولي امر، چراغ راه جهانيان قرار بگيرد.
دنيا بايد باور كند كه جهان امروز تشنه عدالت و عطوفت انساني است و بشريت در اين عصر كه عصر هجوم داده هاي ساخته شده به دست انسان هاست، محتاج ارتباط با انسان هايي است كه بارقه هاي اميد، محبت و صداقت را در دل ها مي پراكنند.
بايد اذعان كرد كه مردم تنها حاميان و مدافعان واقعي ولايت اند و هميشه و هر جا كه حضورشان به قوام اين تفكر ياري رسانده است هيچ وقت كم فروشي نكرده اند. اين مردم توطئه سهمگين و مزورانه دشمن در زمان هاي مختلف را مفتخرانه واژگون كردند و تبعيت از ولايت فقيه و رهبري براساس متد آسماني به دنيا ثابت كرده اند كه اين اصل در دنيا براساس تسخير قلوب و رأفت و مهرباني است. مردم ولي نعمتان نظامند و نظام اسلامي بزرگ ترين افتخارش خدمت صادقانه به آحاد مختلف مردم است.
هر كس در هر گوشه از اين مملكت و استان قصد فراموش كردن اراده هاي مردم را داشته باشد و با ناديده انگاشتن نقش مردم بر مركب تمايلات خويش سوار شود بدون شك دير يا زود به زير مي افتد و از پاي درمي آيد. چرا كه مردم از مسير فطرت و بلوغ اجتماعي و ولايتمداري با بصيرت دريافته اند كه قدرت هاي زر و زور تداوم ناپذير است و تنها اراده هاي پاك آسماني و الهي است كه امكان فرمانروايي بر دل ها و تأليف قلوب آحاد مختلف برايشان ميسر خواهد شد.
كرمانشاه- علي رستمي

 


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صفری


«درود خدا بر شما باد كه خانه تاريك بينوايان را چراغ هستيد، هر كلام، هر سخن و هر درهم و دينارتان دواي دردمندان است، تنتان سالم باد چرا كه دستتان نوازشگر محرومان و درماندگان و همتتان در راه خدمت به خلق خداست. ان شاءالله خداي منان از شما خشنود باشد، چرا كه دلهاي غمگين را با محبت و نسيم عنايت خود شاد و تهيدستان آبرومند را نوازشگري مي كنيد.»
اين مضمون دعاي پدر پيري است كه در سنين جواني با كمك سه فرد خير در يكي از روستاهاي دماوند، گاوي براي امرار معاش او و خانواده اش خريداري كرده و در اختيارش قرار دادند و امروز كه فرزندان اين پدر همه با تحصيلات عالي و دانشگاهي وارد بازار كار شده اند، اين گونه از بانيان خير و نيكوكار صندوقهاي قرض الحسنه تشكر و قدرداني مي كنند و زبان حال شكر پدر را از اين افراد نوع دوست كه امروز هم اين كارهاي خير را در سطح وسيع تري انجام مي دهند، بازگو مي نمايند.
چرا كه اگر كمك آن روز اين انسانهاي بزرگ در آن روزگار تهي دستي نبود شايد امروزه اين فرزندان هرگز نمي توانستند به تحصيل ادامه دهند و وارد دانشگاه شوند و...
هدف اصلي رفع نياز محرومان
بي ترديد صندوقهاي قرض الحسنه مؤسساتي هستند كه به حكم قانون به وجود آمده اند، مؤسسين اين نهادها، افراد وارسته و معتقدي هستند كه اجراي سنت اسلامي قرض الحسنه و پرداخت وام ضروري و بدون بهره به طبقه محروم و كم درآمد هدف اصلي آنهاست و با قصد قربت و با هدف كوشش به رفع نياز محرومين به تاسيس صندوق همت گماشته اند. والحق اكثريت صندوقهاي قرض الحسنه در راه و هدف مقدس خود قرين موفقيت بوده اند و با پرداخت قرض الحسنه عده زيادي را از چنگال وام هايي با بهره هاي كلان و سودهاي سرسام آور نجات داده اند، ويرانه هايي را مرمت كرده اند، توانايي تشكيل خانواده به مسلماني بخشيده اند، درد و رنج مريضي را بهبودي داده اند، وامهاي ضروري و حتي بلاعوض گوناگوني به كارگر، كارمند، و... بدون بهره پرداخت كرده اند و توان و توشه خود را قربه الي الله و مخلصانه بر طبق اخلاص نهاده اند تا از طريق پرداخت قرض الحسنه از درماندگان دستگيري كنند. هر چند كه گاهي در برخي از اين صندوقها آن هم به صورت موردي سوءاستفاده هايي صورت مي گيرد و افراد در كنار اين صندوقها تجارت هم مي كنند، اما اصل كار را نبايد زير سؤال برد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صفری

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 72615
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1